A projekt címe: Digitális megoldások kutatása a gyártáslogisztikai rendszerek dolgozóinak hatékonyság növelésére
Projektazonosító: 2017-1.3.1-VKE
Projekt megvalósítási ideje: 2017.11.01. – 2020.10.31.
Konzorcium vezetője: Continental Automotive Hungary Kft.
Konzorciumi partnerek: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gamma-Digital Kft.
Támogatási érték: 566 568 431 Ft
Rövid összefoglaló
A projekt a gyártáslogisztika területébe tartozó, igen szerteágazó tevékenységeket integrálja a célkitűzéseknek megfelelő egységes
rendszerré. Ehhez egymásra épülő de jól elválasztható szakmai folyamatrendszert fogalmaz meg és visz végig. A munkaterv három egyéves
szakaszra tagolódik. Minden szakasszal kapcsolatban előre meghatároztuk, milyen kimenetet várunk, azaz a kutatási folyamat előrehaladása a kimenetek ellenőrzésével ól kontrolálható. A kutatás során az átfogó
tudományos elemzések és trendelemzések és innovatív technológiák alkalmazhatósági vizsgálata mellett – melyek elengedhetetlenek a megfelelő irányok kijelöléséhez – konkrét működő műszaki rendszer
koncepcióterve is elkészül a projekt első kétharmadában. A projekt végső eredményeként olyan egyedi és előremutató komplex anyagmozgatási rendszer kerül fizikailag megvalósításra, mely alkalmas az autóipari
beszállítókra jellemző szigorú követelmények betartása mellett is a hatékony és automatizált anyagmozgatási, átadási és raktározási folyamatokat integrálva egy költséghatékony és előremutató technológiákat
sorakoztat fel. A projekt megvalósításában három, a saját területén magyarországon egyedülálló partner működik közre. A Continental Automotive Kft. Magyarország egyik legjelentősebb és talán legismertebb
járműipari beszállítója. Elkötelezett az előremutató és környezettudatos műszaki fejlesztések irányában, valamint az Industry 4.0 zázlóvivője. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a legjelentősebb
műszaki egyetem Magyarországon. A projektben résztvevő szervezeti egységeinek igen nagy tapasztalata van az építésgépesítés, anyagmozgatás, logisztikai informatika és automatizálás valamint a
gyártórendszerek, a robotizáció, a gyártástervezési, gyártásirányítási és gyártásoptimalizálási területeken. A Gamma Digital Kft. nagyszámú automatizálási projekt tapasztalatával bír, működésének fő területe az automatizálási megoldások fejlesztése.
Kutatás-fejlesztési cél:
Célunk megteremteni azt a hazai tudásbázist, beszállítói kört, akik képesek lesznek a projekt alatt kifejlesztett, megalkotott rendszert továbbfejleszteni, más hasonló magyarországi vállalatoknál integrálni.
A PROJEKT CÍME: VEZETŐ NÉLKÜLI TARGONCAFLOTTA KIFEJLESZTÉSE SZINERGIKUSAN EGYÜTTMŰKÖDŐ NAVIGÁCIÓS TECHNOLÓGIÁK ALKALMAZÁSÁVAL
Projektazonosító: GINOP-2.2.1-15-2017-00097
Projekt megvalósítási ideje: 2017.10.02. – 2018.09.30.
Konzorcium vezetője: GAMMA-DIGITAL Fejlesztő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Konzorciumi partnerek: Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Óbudai Egyetem
Támogatási érték: 723 822 379 Ft
Rövid összefoglaló
A projekt során új technológiákat alkalmazó vezető nélküli targoncák és hozzá tartozó flotta irányítási rendszer kidolgozására kerül sor. Az új technológiai megoldások segítségével a jelenleginél olcsóbb, az alkalmazási környezettel szemben toleránsabb, ezáltal költséghatékonyabb és szélesebb körben alkalmazható rendszereket hozunk létre. A kidolgozott rendszer újszerűsége a felhasznált lokalizációs primitívekben, az alkalmazott adaptív szenzorfúziós módszerekben, valamint a targoncák által használt útvonalválasztó és optimalizáló eljárásokban rejlik.
Kutatás-fejlesztési cél
Kutatás-fejlesztésünk célja a vezető nélküli targonca flotta irányító megoldás és prototípus kidolgozása, mely több olyan innovatív komponenstfeltételez, ami jelenleg még ezen az alkalmazási területen nem állnak rendelkezésre:
- Heterogén szenzorparkra (rádiófrekvenciás, lézerszkennerre, gépi látásra és fényjelekre) alapozott helymeghatározás, mely bel- és kültérben egyaránt biztosítja a megkövetelt pontosságot, egyenletlen talajon mozogva is.
- Fedélzeti és rendszer szintű adaptív szenzorfúziós eljárások, melyek garantálják a különböző lokalizációs technológiák felhasználása közti sima átmenetet, például beltérből kültérre lépve.
- Szinkronizált útvonal optimalizáló eljárások a padlózat nyomás terhelésének lehető legegyenletesebb elosztására, a padlózat és a targonca kerekeinek védelme érdekében.
- Dinamikus útvonaltervezési és pályakövetési megoldások, melyek garantálják, hogy a targoncák változatos nyomon haladva is hatékonyan el tudják kerülni egymást, ugyanakkor időre célba érjenek.
- Helymeghatározási és navigációs funkciókat támogató térképépítési (rádiófrekvenciás és vizuális horgonypontok) és kooperativitási modellek a targoncák egymás közti információcseréjére, melyek által biztosítani lehet a környezet változásáról szerzett tapasztalataik megosztását, beleértve a terep szerkezetét, a talaj egyenetlenségeket és az útakadályokat.
- Targoncák közti kooperativitást és tudásmegosztást támogató keretrendszer, amely lehetővé teszi a környezet gyors, összehangolt feltárását a rendszer telepítési és működtetési folyamatai során, ily módon törekedve a költséghatékonyságra (pl. egyszerűbb szenzorok használata) és a rendszer leállásokat okozó karbantartási, menedzsment feladatok csökkentésére.