Vezető nélküli targoncaflotta kifejlesztése szinergikusan együttműködő navigációs technológiák alkalmazásával

A PROJEKT CÍME: Vezető nélküli targoncaflotta kifejlesztése szinergikusan együttműködő navigációs technológiák alkalmazásával
Projektazonosító: GINOP-2.2.1-15-2017-00097

Megvalósítás időtartama: 2017.10.02 – 2021.03.31.

Konzorcium vezetője: GAMMA-DIGITAL Fejlesztő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Konzorciumi partnerek: Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Óbudai Egyetem

Támogatás mértéke: 79,56%

Támogatási érték: 693.488.686 Ft

Konzorciumvezető támogatási összege: 275.497.616 Ft

Óbudai Egyetem támogatási összege: 79.024.726 Ft

Pázmány Péter Katolikus Egyetem támogatási összege: 338.966.344 Ft

Rövid összefoglaló

A projekt során új technológiákat alkalmazó vezető nélküli targoncák és hozzá tartozó flotta irányítási rendszer kidolgozására kerül sor. Az új technológiai megoldások segítségével a jelenleginél olcsóbb, az alkalmazási környezettel szemben toleránsabb, ezáltal költséghatékonyabb és szélesebb körben alkalmazható rendszereket hozunk létre. A kidolgozott rendszer újszerűsége a felhasznált lokalizációs primitívekben, az alkalmazott adaptív szenzorfúziós módszerekben, valamint a targoncák által használt útvonalválasztó és optimalizáló eljárásokban rejlik.

 

Kutatás-fejlesztési cél

 

Kutatás-fejlesztésünk célja a vezető nélküli targonca flotta irányító megoldás és prototípus kidolgozása, mely több olyan innovatív komponenstfeltételez, ami jelenleg még ezen az alkalmazási területen nem állnak rendelkezésre:

  • Heterogén szenzorparkra (rádiófrekvenciás, lézerszkennerre, gépi látásra és fényjelekre) alapozott helymeghatározás, mely bel- és kültérben egyaránt biztosítja a megkövetelt pontosságot, egyenletlen talajon mozogva is.
  • Fedélzeti és rendszer szintű adaptív szenzorfúziós eljárások, melyek garantálják a különböző lokalizációs technológiák felhasználása közti sima átmenetet, például beltérből kültérre lépve.
  • Szinkronizált útvonal optimalizáló eljárások a padlózat nyomás terhelésének lehető legegyenletesebb elosztására, a padlózat és a targonca kerekeinek védelme érdekében.
  • Dinamikus útvonaltervezési és pályakövetési megoldások, melyek garantálják, hogy a targoncák változatos nyomon haladva is hatékonyan el tudják kerülni egymást, ugyanakkor időre célba érjenek.
  • Helymeghatározási és navigációs funkciókat támogató térképépítési (rádiófrekvenciás és vizuális horgonypontok) és kooperativitási modellek a targoncák egymás közti információcseréjére, melyek által biztosítani lehet a környezet változásáról szerzett tapasztalataik megosztását, beleértve a terep szerkezetét, a talaj egyenetlenségeket és az útakadályokat.
  • Targoncák közti kooperativitást és tudásmegosztást támogató keretrendszer, amely lehetővé teszi a környezet gyors, összehangolt feltárását a rendszer telepítési és működtetési folyamatai során, ily módon törekedve a költséghatékonyságra (pl. egyszerűbb szenzorok használata) és a rendszer leállásokat okozó karbantartási, menedzsment feladatok csökkentésére.